BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, December 5, 2010

Jika aku diberi pilihan

jika diberi pilihan,
antara paku dan penukul,
biarlah aku menjadi paku,
hanya untuk diketuk,
bukan untuk mengetuk...

jika diberi pilihan,
antara kertas dan pensel,
biarlah aku menjadi kertas,
hanya untuk diconteng,
bukan untuk menconteng...

jika diberi pilihan,
antara pistol dan peluru,
biarlah aku menjadi peluru,
hanya untuk dilepaskan,
bukan untuk digenggam...

jika diberi pilihan,
antara gagak dan merak,
biarlah aku menjadi gagak,
hanya untuk rimba,
bukan untuk kayangan...

jika diberi pilihan,
antara isi dan kuku,
biarlah aku menjadi kuku,
hanya untuk melindungi,
bukan untuk dilindungi...

jika diberi pilihan,
antara derita dan bahagia,
biarlah aku menjadi derita,
hanya untuk bersedih,
bukan untuk gembira...

jika diberi pilihan,
antara aku dan kamu,
biarlah aku menjadi aku,
hanya untuk dirimu,
bukan untuk diriku...

w'salam

taufiq hakimi

2 comments:

azwa amani said...

best,,, :) suka baca..

mR KimEy said...

hehehe tq sbb sudi baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...